POSITIVE BEHAVIOUR INTERVENTION SUPPORT 2 DAY TEAM TRAINING SESSION

Facilitated by Dr. Kent McIntosh, University of Oregon Brought to you by: The Society for the Promotion of Social & Academic Success (The Making Connections Group)

WHEN:
August 21-22, 2019 8:30am – 3:30pm

WHERE:
Vancouver Airport Marriott Hotel 7571 Westminster Hwy, Richmond, BC, T. 604-276-2112

WHO:
• School teams who are starting to implement PBIS, or refresh their PBIS systems knowledge
• District teams or coaches who are seeking to support schools in initial or continued implementation of PBIS

TRAINING CONTENT
• Core features of Tier 1 PBIS systems
• Strategies for implementation and data-based decision-making
• District Capacity Building
• How to support schools through initial implementation and sustainability
• How to assess what schools are already doing well and next steps to take
• Community building

COSTS
The registration fee for participants is $300.00, which covers the training program and materials. Morning and afternoon snacks will also be provided.
Accommodation, meals and transportation are not included in the registration fee.

HOTEL
The hotel is offering a preferred rate. To book a hotel room, call the Marriott front desk at 604-276-2112 and ask for in-house reservations. Make sure to request the rate for “Making Connections Coaches Training”.

TO REGISTER
Email Nathan Ngieng (nathan.ngieng@abbyschools.ca) to register by email.

Please pay by:
1. Cheque – made out to “The Society for the Promotion of Social & Academic Success”; or
2. Interac e-transfer – please contact Sherry Ghag (sghag@deltasd.bc.ca) for details.
If you have questions about registration, please email Nathan Ngieng (nathan.ngieng@abbyschools.ca)

Financial support of the Province of British Columbia through
the Ministry of Education is gratefully acknowledged.Sans titre

Publicités

A propos stevebissonnette2012

Monsieur Steve Bissonnette est professeur à l'Unité d'enseignement et de recherche en éducation à la TÉLUQ depuis juin 2012. Au cours des quatre années précédentes, il a également été professeur et directeur adjoint au Département de psychoéducation de l'Université du Québec en Outaouais (UQO) au campus de Saint-Jérôme. Son domaine de spécialisation est l'intervention en milieu scolaire. Il a travaillé, pendant plus de 25 ans, auprès des élèves en difficulté et du personnel scolaire dans les écoles des niveaux élémentaire et secondaire ainsi qu'en Centre Jeunesse. Le professeur de la TÉLUQ s'intéresse aux travaux sur l'efficacité de l'enseignement et des écoles, à l'enseignement explicite, à la gestion efficace de la classe et des comportements dans l'école ainsi qu'aux approches et moyens pédagogiques favorisant la réussite des élèves en trouble de comportement et de ceux ayant des difficultés d'apprentissage. De plus, monsieur Bissonnette est le premier chercheur canadien dont les travaux portent spécifiquement sur l'implantation du système le Soutien au Comportement Positif (SCP) ou Positive Behavioral Interventions and Supports (PBIS) dans les écoles francophones, particulièrement dans les écoles québécoises. À ce sujet, monsieur Bissonnette travaille en étroite collboration avec le centre Boscoville2000 à l'élaboration d'un modèle de réponse à l'intervention comportementale (RAIC) en contexte scolaire. Le professeur de la TELUQ a prononcé plus de 400 communications dans divers congrès et colloques en éducation et participé à la rédaction de plus de 70 publications sur le thème de l'efficacité de l'enseignement et des écoles, dont Comment enseigne-t-on dans les écoles efficaces? (2006); Échec scolaire et réforme éducative (2005) et son dernier ouvrage L'Enseignement explicite des comportements (2016). Au printemps 2012, monsieur Bissonnette a reçu, des étudiants en psychoéducation de l'UQO au campus de Saint-Jérôme, une mention d'honneur pour la qualité de son enseignement. Monsieur Bissonnette est membre de l'Ordre des psychoéducateurs et des psychoéducatrices du Québec (OPPQ) et chercheur associé au Centre de recherche interuniversitaire sur la formation et la profession enseignante (CRIFPE).
Galerie | Cet article a été publié dans Non classé. Ajoutez ce permalien à vos favoris.